اطلاعیه شماره ۲ (ویژه اعضای هیات علمی) برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت الکترونیکی (مجازی)

بسمه تعالی

اطلاعیه شماره ۲ ( ویژه اعضای محترم هیات علمی)

برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت الکترونیکی (مجازی)

 

اعضای محترم هیات علمی/ اساتید مدعو:

با سلام و احترام،

با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، به استحضار می‌رساند در راستای طرح سراسری فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از شیوع بیماری و تأمین سلامتی همکاران ارجمند؛ با عنایت به ابلاغیه‌های معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص بکارگیری روش‌های مکمل آموزشی مانند آموزش الکترونیکی (مجازی) و با توجه به اهمیت موضوع و مصوبات جلسه مجازی هیت رئیسه دانشگاه در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۲ و در جهت استفاده بهینه از زمان، استمرار و اجرای هرچه بهتر برنامه‌های آموزشی موارد زیر مطرح و مقرر گردید جهت اجرایی شدن مفاد آن مورد توجه همکاران گرامی قرار گیرد:

  • تمامی کلاس‌های آموزشی اعم از دروس نظری، بخش نظری دروس نظری- عملی و همچنین بخش مبانی نظری دروس عملی از تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ تا اطلاع ثانوی در سامانه آموزش الکترونیکی (مجازی) دانشگاه نهاوند و به صورت مجازی تشکیل خواهد شد.
  • کلاس درس‌های عملی که نیازمند حضور فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاهی است، بعد از پایان دوره مبانی نظری و به محض ایجاد شرایط برگزاری در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.
  • دروسی نظیر پروژه و سمینار کارشناسی که نیازمند ارائه می‌باشند، ارائه به صورت مجازی و توسط دانشجو برای استاد درس صورت می‌گیرد.
  • تمام اساتید موظف به اجرای آموزش مجازی طبق برنامه‌ی ارائه شده می‌باشند. گزارش عملکرد اساتید به صورت هفتگی بررسی می‌شود. لازم است آموزش دانشگاه گزارش ارائه دروس به سایر روش‌ها را نیز از اساتید دریافت کند و ثبت نماید.
  • کلاس‌ها در ساعت تعیین شده در سامانه‌ی آموزش مجازی و مطابق تقویم آموزشی برگزار خواهد شد.
  • تمام دروس طبق سرفصل‌های مصوب و بر اساس ۱۶ جلسه آموزشی طراحی شود و استانداردهای آموزشی و کیفیت آموزش لحاظ گردد و اساتید محترم نیز باید در این راستا کوشا باشند.
  • انتظار می‌رود یک جلسه کلاس درسی دارای حداقل ۳۰ دقیقه تصویر یا صوت استاد به همراه فایل متن (pdf، word، معرفی منبع درسی و …)، تکلیف، بحث کلاسی و … باشد.
  • به منظور مشارکت حداکثری دانشجویان، اساتید گرامی نسبت به حضور و غیاب دانشجویان مطابق مقررات اهتمام جدی ورزیده و در پایان لیست کلاس در اختیار آموزش قرار گیرد.
  • جهت استفاده اکثریت دانشجویان کلیه کلاس‌های آموزشی ضبط شده و محتوای آموزشی به صورت برخط با برون خط در اختییار دانشجویان قرار گیرد.
  • رویکرد معاونت آموزشی دانشگاه تلفیقی و استفاده از همه شیوه‌های ارایه درس‌ها به صورت الکترونیکی است. لذا امیدواریم با همکاری همه بخش‌ها، اساتید محترم و دانشجویان گرامی استمرار آموزش به صورت غیر حضوری و در حد مطلوب اجرا شود.
  • برای ایجاد کلاس و ورود به سامانه آموزش مجازی از User Name و Password های تخصیص داده شده استفاده گردد و در صورت بروز هر گونه مشکل با مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه تماس حاصل نمائید.

User Name: ABCD

Password: 87658

  • با عنایت به تعریف لینک‌های اختصاصی کلاس‌های آموزشی مطابق برنامه گروه آموزشی در نیمسال تحصیلی ۹۸۲ (موجود در صفحه مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه)، خواهشمند است قبل از برگزاری کلاس‌ها به صورت آزمایشی کلاس‌ها ایجاد شود. در صورت عدم تعریف لینک اختصاصی در اسرع وقت با مدیران گروه‌های آموزشی مربوطه تماس حاصل نمائید.
  • با توجه شرایط بوجود آمده کلیه‌ی اساتید محترم موظف به تشکیل کلاس‌های جبرانی هستند. بدیهی است هرگونه تغییر در برنامه‌های کلاسی، تشکیل کلاس‌های جبرانی و سایر امور با هماهنگی امور آموزشی دانشگاه انجام می‌شود.
  • در صورت نیاز دانشجویان، اساتید موظف به پیش بینی و ارائه جلسات آنلاین برای رفع اشکال و پاسخ به سوالات دانشجویان می‌باشند.
  • اساتید می‌توانند با هماهنگی دانشجویان از سامانه‌های موازی استفاده نموده، لکن قرار دادن محتوی آموزشی در سامانه مجازی دانشگاه الزامی است.
  • فایل راهنمای استفاده از نرم افزار Adobe Connect ویژه اساتید در مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه موجود می‌باشد و همکاران گرامی می‌توانند در صورت نیاز به آن مراجعه کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی با مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه تماس حاصل فرمایید.
  • با توجه به اینکه در نظر است که با هدف بهبود و ارتقاء کیفیت آموزش مجازی دوره های کارگاه‌های آموزشی ویژه اساتید برگزار گردد، لذا با عنایت به اهمیت موضوع، شرکت در این کارگاه‌ها برای اعضای هیات علمی/ اساتید مدعو توصیه می‌گردد.
  • آغاز فعالیت آموزشی حضوری دانشگاه منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با بیماری‌ کرونا می‌باشد و متعاقباً در اطلاعیه های بعدی اعلام می‌گردد.
  • مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه، جهت ارائه مشاوره و راهنمایی، پاسخگوی اساتید محترم خواهد بود. تلفن: 

۰۸۱۴۳۲۱۳۲۰۰ داخلی ۱۰۵۳

۰۹۳۶۳۲۱۲۶۰۷

 

دانلود فایل اطلاعیه

 

معاونت آموزشی و پژوهشی